dilluns, 16 d’agost del 2010

1. L'enginy dels curtmetratges


Com que jo no entenc massa dels curtmetratges, d'entrada iniciarem el bloc indagant sobre allò que arriben a transmetre els mateixos curts.


Tinguent present que la història que ens conten en un curt té una durada reduïda, l'enginy dels curts arriba a ser l'element clau de l'èxit. És per això que aquest post té per títol "L'enginy dels curtmetratges". En poques paraules, el que pretenc és expresar alló que envolta els curts i que, alhora, els arriba a consolidar com una autèntica obra d'art: l'enginy, la traça, el talent...

El curtmetratge que tot seguit veurem, ha estat dirigit per Miquel Galofré, i en ell han participat Belén Blanco i Ramon Villegas. El camera que ha filmat aquest curt és Emili Sampietro. Segons el que he llegit, sembla que va ser una idea de Blai Mante i que va rebre el premi del "Público Fotogramas 2006" a España.

L'escenari, una rodona verda, o millor dit, una rodona enjardinada, representa el lloc on dialoguenels protagonistes, essent al mateix temps conceptualitzada com un element urbanístic que durant les últimes dècades ha assolat les nostres ciutats per facilitar la circulació al trànsit rodat i que, en aquest cas, és el punt de trobada. Podríem extreure algunes consideracions entre ambdues fites metafòriques: per una banda la rodona com a punt cèntric; i per l'altra banda, la rodones com a plaça; sense oblidar-nos-en de les rodones com a zona d'esbarjo.

Ací vos deixe el curtmetratge: "Gua! Pa!"



Un cop que l'heu vist, no creieu que és una història simple, realista i amb enginy? Enginy perquè de cara a la barreja de sons (veus i música) junt amb les imatges, li dóna un acabat molt ben definit. Els plànols emprats i el lloc on s'ha rodat, si fa no fa, li dónen un major encant al curtmetratge.

Caldria apostil·lar / anotar que en ell s'hi tracta el tema de l'embaràs entre joves, com heu pogut veure. Tema que de moment deixarem en l'aire, ja que això ens portaria a reflexionar sobre avortar o no, sobre l'estatus de la parella, sobre l'abandó de nadons...

Per concloure, hem vist com l'enginy, la barreja de sons i d'imatges, la història i l'escenari, són uns dels pilars més importants d'un curtmetratge. Tal volta en un altre post veurem que no, que açò només són variables bàsiques a les quals altres s'acullen o per contra rebutgen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada